Клиент

Пътят пред нас

Предизвикателството

След успешната работа на Whiz по изграждането на изцяло нова версия на мобилното приложение на „Първа инвестиционна банка“ АД за Android и iOS и постигнатите отлични резултати, пред нашия екип стоеше ново предизвикателство – да направим възможно за потребителите на апликацията да използват своя смартфон за безконтактно плащане от дигитална карта на POS терминал. Предстоеше сложен процес по изграждането на една напълно нова за България функционалност, базирана на NFC (near field communication) технологията, която позволява обмен на данни между две електронни устройства, когато те са доближени едно до друго на не повече от 4 сантиметра. Целта бе услугата за безконтактно плащане да работи бързо и надеждно и да улеснява максимално потребителите. Сред основните изисквания бяха както опростеното използване на новата услуга при плащане, така и лесното ѝ управление.
Мобилно приложение

NFC Digital Wallet

Fibank

Имаме водеща роля в изработката на най-модерната функционалност за мобилно приложение - създаване на дигитална карта и плащане с нея чрез NFC от Android смартфони.

Вижте в GOOGLE PLAY
Споделете проекта

Стратегически цели

Какво създадохме

Нашето творение

Вече бяхме изградили функционалност за плащания с превод от сметка в сметка за приложението на „Първа инвестиционна банка“ АД и сега предстоеше да преминем на „следващото ниво“ – безконтактно плащане чрез смартфон. Екипите на Whiz и банката имаха изградени добри комуникация и взаимодействие и това направи първоначалните работни срещания изключително продуктивни. Имахме ясно определени цели и се заловихме за работа. Екипът ни разгледа и анализира подробно водещите приложения, използващи NFC технологията, както и по-новите им конкуренти. Задълбоченото проучване ни вдъхнови за много идеи, от които избрахме най-добрите. Съставихме план за действие и дизайнерите и програмистите започнаха усилена работа.

Една напълно нова функционалност
Създаването на първата смартфон услуга за плащане, базирана на NFC, в България бе огромна отговорност за нашия екип. Възползвахме се по най-добрия начин от разностранния ни опит в изграждането на функционалности за мобилни приложения, за да осигурим надеждната ѝ работа. Необходима бе пълна интеграция с технологията, която вече е неделима част от съвременните мобилни смарт устройства, и ние постигнахме това. Работихме усърдно по създаването на UX дизайн, който да направи използването на услугата изключително лесно за всеки потребител, независимо дали е „на ти“ с NFC. След избистрянето на концепция за екраните, я приложихме с голяма доза дизайнерско вдъхновение и умение и резултатът беше налице. Чрез тестване доусъвършенствахме новата функционалност и тя бе готова за ползване от потребителите.

Интегрирахме новата услуга за безконтактно плащане в Android приложението на Fibank и тя стана достъпна за неговите настоящи и нови ползватели. Потребителят просто трябва да избере „Платете чрез NFC“ от основното меню, за да извърши трансакцията. Иконата със стилизиран смартфон, излъчващ вълни, която нашите дизайнери създадоха, прави услугата много лесна за откриване, дори когато потребителят бърза да извърши покупка на касата на магазин.

Дигитални карти, заменящи традиционните
Направихме лесно „издаването“ на дигитална карта, от която да се трансферират сумите при правенето на безконтактни плащания със смартфон. Заявката се подава директно през мобилното приложение, без да е необходимо потребителят да посети клон на банката и да попълни писмен формуляр. Когато реши да се възползва от услугата за първи път, той е подканен да създаде своята дигитална карта. Това става чрез кратка серия от стъпки, като потребителят е умело воден „за ръка“ през цялото време.

При докосване на бутона за заявка на дигитална карта, се представят техническите изисквания за ползването на услугата (телефонът да е одобрен и сертифициран от MasterCard и да използва операционна система Android версия 4.4 или по-висока). След приемането на общите условия, потребителят може да избере към коя негова картова сметка да се направи дигиталната карта. За всяка такава сметка може да се създаде по една дигитална карта. Има опция както за дебитни, така и за кредитни дигитални карти. Също така потребителят може да даде псевдоним на всяка своя дигитална карта, за да я разпознава по-лесно. Когато заявената карта е одобрена, потребителят получава известие и може да я ползва, както и да я управлява, чрез приложението. Тя автоматично заема своето място в секция „Карти“.

Създадохме интуитивни настройки за управление на дигиталните карти, които подредихме в удобно за ползване меню. Чрез него потребителят може да активира и деактивира всяка своя карта, както и да сменя нейния псевдоним. Включихме специална настройка за ПИН код, който се изисква при трансакции над определена сума, за да предоставим възможно най-високото ниво на сигурност при безконтактното плащане чрез NFC. При създаването на дигиталната карта потребителят получава кода, а след това може да го променя директно чрез менюто с настройки в приложението по същия начин, както паролата за достъп до електронна поща например – изключително удобно.

Бързо и надеждно плащане чрез NFC
Как става самото безконтактно плащане? Това е най-лесната част. След като потребителят е активирал и настроил своята дигитална карта (което става в рамките на няколко минути), може да започне да я използва. Направихме интерфейса така, че потребителят да получава директни кратки инструкции за извършване и потвърждаване на плащането. При избора на услугата „Платете чрез NFC“ на екрана автоматично се появява кратко съобщение, подканващо потребителя да доближи своя смартфон до POS терминала, оборудван с NFC технология. Плащането (обмена на данни между двете устройства) става за секунди. Потребителят получава потвърждение за успешно извършената трансакция, съдържащо цифровото изражение на платената сума в съответната валута, както и датата и часа на плащане. Процесът приключва при докосването на бутона „Потвърдете“.

Безконтактното плащане чрез NFC е не само бързо и лесно, но и изключително сигурно. Всички данни се складират в облачна структура, а не на физически носител. Архитектурата на елемента за сигурност в структурата е създадена да устои както на софтуерни, така и на хардуерни атаки. Друго предимство на тази технология е, че тя използва несравнимо малка част от електрическата енергия на телефона, което позволява да се правят голям брой плащания, без това да води до по-бързо изразходване на батерията.

Безконтактно плащане без връзка с интернет
Дадохме възможност на потребителите на мобилното приложение на Fibank да правят до 10 безконтактни плащания offline за максимално удобство. Когато отново има връзка с интернет, системата за offline трансакции се презарежда автоматично. Направихме специален индикатор за нея под формата на колба с иконата на услугата. Както индикаторите в компютърните игри и тези за батерията на телефона, колбата показва колко offline плащания остават до изчерпването на лимита. Когато потребителят достигне критичния минимум, просто трябва да се свърже с интернет. По този начин рискът телефонът да остане без функционалността за безконтактно плащане е практически елиминиран.

Винаги пълен контрол на потребителя върху трансакциите
Погрижихме се управлението на трансакциите с дигиталната карта да е лесно и сигурно. Потребителят има директен достъп до информацията относно картата и направените безконтактни плащания с нея във всеки един момент. В секция „Карти“ на приложението може да се види статуса на дигиталната карта и баланса по сметката, с която е свързана. В секция „Авторизации“ потребителят може да прегледа подробно всички трансакции, извършени с картата в хронологичен ред, започващ от най-новата.

Тъй като услугата за плащане чрез NFC е изцяло нова за България, създадохме и кратко упътване за работа с нея, което включихме в самото приложение на Fibank. Всеки потребител има директен достъп до него с жеста shake. Упътването представя графично стъпките за заявяването, активирането и управлението на дигиталната карта, както и за извършването на безконтактни плащания със смартфона. Към всяка графика, показваща какво действие трябва да се предприеме, има кратки и ясни писмени указания.

Големите търговски вериги в България и по света, както и банки, институции и много специализирани магазини и бутици, имат POS терминали оборудвани с NFC технология. Клиентите на „Първа инвестиционна банка“ АД могат да правят сигурни плащания за секунди, използвайки само своя смартфон навсякъде и по всяко време. Те вече имат своя дигитален портфейл, който може напълно да замени традиционния.

интересни моменти

Как си представяте идеалното иновативно мобилно приложение за Вашия бизнес? Споделете визията си