Клиент

Пътят пред нас

Предизвикателството

Как хората да банкират онлайн още по-лесно и удобно, навсякъде и по всяко време, вместо да посещават банков клон? Този въпрос си задаваха от екипа на „Първа инвестиционна банка” АД и се спряха на Whiz за намирането на отговор и по-конкретно за модернизацията на услугата за онлайн банкиране Моята Fibank. За нас това бе огромно признание и същевременно предизвикателство. Задачата пред нас бе да направим така, че още повече потребители да ползват услугата активно, като спестяват време и получават висока гъвкавост при управлението на личните си и фирмени финанси. Трябваше да обновим изцяло потребителския интерфейс и UX дизайна (потребителското преживяване), както и да добавим нови функционалности към софтуера. Захванахме се с този мащабен проект, работейки в тясно сътрудничество с банката.
Уеб софтуер

Изработка на интерфейс за банкова система

ПИБ АД

Преобразихме начина, по който банкирате онлайн чрез Моята Fibank навсякъде и по всяко време - от прегледа на сметки и карти до правенето на преводи.

Вижте проекта
Споделете проекта

Стратегически цели

Какво създадохме

Нашето творение

На подготвителния етап от проекта за осъвременяването и развитието на Моята Fibank нашата роля бе да консултираме банката за разработката на новите интерфейс и UX дизайн. Начело на консултантския екип от наша страна застана Филип, който има дългогодишен опит в тази сфера. Запознахме се в детайли със съществуващата услуга за онлайн банкиране. На работните срещи с екипа на банката задавахме правилните въпроси и получавахме ценни отговори.

Проучването, което направихме, за да предоставим пълна и надеждна консултация, имаше две насоки - потребителската аудитория и най-използваните системи за онлайн банкиране в света, както и тези на конкурентите на локалния пазар. Използвайки данните предоставени от банката, създадохме виртуални персони, притежаващи характеристиките на потребителите на услугата за онлайн банкиране. Направените с тях експерименти ни дадоха ясна представа какво искат и очакват хората от обновената система.

Нашият основен фокус бе върху проучването на системите за онлайн банкиране. Анализирахме и оценихме услугите, предлагани от най-големите международни банки и от тези на местно ниво. Нямаше как да пропуснем и новаторите в сферата на онлайн разплащанията PayPal, както и набиращите скорост техни конкуренти. Мащабното проучване ни даде основата, за да отговорим на поставения от ПИБ въпрос за онлайн банкирането. Имахме вдъхновението за креативни и иновативни идеи. Избрахме най-добрите и ги обединихме в концепция, която представихме пред екипа на банката. Последвалите дискусии между двата екипа бяха изключително плодотворни, благодарение на добрата организация и ентусиазма, който беше завладял всички. Изпипахме концепцията в детайли и бяхме готови да сътворим нашата магия.

Какво бе водещото в нашата концепция за модернизираната услуга Моята Fibank? Бихме казали организирането на финансовата информация и опростяването на функционалностите за онлайн банкиране. Направихме така, че достъпът до всичко, което системата предлага, да е на един клик разстояние. Постигнахме го чрез начална страница, която дава общ преглед на финансите на потребителя, и подробно меню с ясно определени категории. В мига, в който потребителят влезе в системата, той получава синтезирани данни за своите сметки, депозити и карти и информация за последните пет движения по тях, както и за актуалните валутни курсове. Ако иска да провери детайлите, той просто трябва да кликне на съответната категория. Чрез менюто дадохме директен достъп до всички секции и функционалности на системата. За всяка от тях направихме уникална икона и ги обединихме в категории. Удобно, нали?

Лайтмотивът ни беше „Всичко на едно място и на един клик разстояние“ и следователно се погрижихме и за хората, които имат и лични, и фирмени сметки в банката. От своя потребителски профил те могат да изберат кои клиентски сметки да прегледат и използват за онлайн банкиране - своите лични (на физическо лице) или тези на своята фирма. Страхотно удобство за съвременните предприемачи и счетоводители, които имат изключително забързано ежедневие.

Представянето на данните за сметките, депозитите и картите бе нелека задача. Как да се даде подробната информация така, че да е лесна за разбиране? Послужихме си с едно от най-силните „оръжия“ в ръцете на съвременните дизайнери - диаграмите. Използвахме кръгови и стълбови. Те са най-популярни и лесно разпознаваеми. Разбира се, разчитахме и на традиционните таблици. Всичко си дойде на мястото. За да улесним максимално потребителите, направихме всеки елемент, както и шрифта, достатъчно голям.

Правенето на превод от сметка е вече изключително лесно, почти като детска игра, благодарение на иновацията Payment Wizard, която въведохме. За да извърши плащане, потребителят преминава през само 4 бързи стъпки - избор на сметка, въвеждане на получател, задаване на сума за превод и представяна на допълнителна информация. Накрая само трябва да натисне бутона „Потвърдете“. Всяко нареждане за превод може да се запази, вместо да се изпрати директно. В такъв случай, то отива в секцията „Преводи за подпис“, от където може да бъде изпълнено по всяко време.

Разработихме „лекарство срещу един от бичовете за съвременното общество“ - плащането на сметки за комунални услуги. Защо някой би искал да се реди на опашка пред каса по няколко пъти в месеца, както баба си преди три десетилетия, когато може да „изчисти“ всички фактури онлайн за минути, независими къде се намира и колко е часът? Потребителят на Моята Fibank може да въведе неограничен брой абонатни сметки - към мобилни оператори, електроразпределителни дружества, детски ясли и градини и така нататък. Покрихме практически всички комунални услуги. След това спокойно може да следи задълженията, очакващи плащане, и да прави преводи директно към доставчиците от своите сметки. Рискът потребителят да забрави да плати сметката за тока и да остане на тъмно точно когато е поканил приятели на вечеря вкъщи е сведен до минимум.

Улеснихме и усъвършенствахме управлението на дебитни и кредитни карти. Всяка има свое „картонче“ на началната страница на секция „Карти“, на което са представени директно наличността, задълженията и минималната вноска. Потребителят може да извърши погасяване директно онлайн, като не губи никакво време. Също така може да регистрира и специална 3D парола за сигурност, която да въвежда при плащане с карта онлайн, за по-висока сигурност.

За потребителите, които ползват своя имейл постоянно (като нас самите), предоставихме бърз достъп до имейл услугите на ПИБ. Регистрацията и управлението на услуги като „Преводи по SWIFT по e-mail” и „Картови авторизации по e-mail„ стават директно от профила. Всяка от тях може да се активира и дезактивира с един клик.

За да направим „прехода“ към пълна дигитализация на управлението на личните и фирмени финанси гладък, включихме и карти и списъци с клоновете и банкоматите на банката в Моята Fibank. Благодарение на интеграцията с Google Maps, потребителят може не само да открие най-близкия клон или банкомат, но и да види маршрута, по който да стигне до него.

Какво още може да иска един клиент от обновената система за онлайн банкиране на ПИБ? Да я персонализира максимално. Чрез менюто за настройки персонализацията на услугата е изключително лесна. Потребителят може да даде псевдоним на всяка своя сметка или карта, като „ресурс за екзотични ваканции“ например. Интуитивният интерфейс прави тази и всички други настройки неимоверно лесни за управление.

Комуникацията с банката също вече може да става само и единствено онлайн. Потребителят изпраща съобщение директно от своя профил. При получаване на отговор известието „кацва“ върху категорията „Съобщения“ в менюто. Няма как да бъде пропуснато.

Обновената система за онлайн банкиране Моята Fibank вече се ползва успешно от стотици хиляди потребители и за разлика от традиционните клонове е на разположение 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Ние от Whiz сме горди, че сме част от процеса на дигитализация на банковите услуги в България. Заедно с Първа Инвестиционна Банка АД продължаваме да въвеждаме иновации в онлайн банкирането.

интересни моменти

Какво казват

клиентите за нас

quote Съвместната ни работата с Whiz стартира с проекта за дизайн на мобилното приложение и дизайн на уебсайта на електронното банкиране на Първа инвестиционна банка АД. Проектът се характеризираше с много специфични дейности и предизвикателства.

Лъчезар Венков

Директор „Електронно банкиране“
Как и Вие да спечелите конкурентно предимство и оптимизирате разходите си със специално разработен софтуер? Да работим заедно