Клиент

Пътят пред нас

Предизвикателството

За да ангажират и увеличат своята аудитория във Facebook, от Tърговска верига ЗОРА планираха пускането на игра в социалната мрежа. Довериха разработката на Whiz, разчитайки на нашия опит в тази област. Основното изискване бе приложението да бъде посветено на наближаващото Световно първенство по футбол 2014, за да привлече максимално голям брой ентусиазирани участници. Наградният фонд бе налице (повече от сто награди от асортимента на търговската верига). Истинското предизвикателство се коренеше в срока за изпълнение. Имахме само една седмица, за да изградим и пуснем в действие цяла една игра с точки, класация и всички други задължителни атрибути.
Facebook приложение

Изработка на Facebook приложение за

Светът е футбол

Реализирахме увлекателна Facebook игра за Световното първенство по Футбол 2014 с цел ангажиране на феновете в социалната мрежа.

Споделете проекта

Стратегически цели

Какво създадохме

Нашето творение

Нашият екип винаги е обичал предизвикателства и краткият срок за изпълнение на проекта ни мотивира още повече. Всяка секунда бе от значение и поради това се нуждаехме от точен и стриктен план-график, който изготвихме изключително бързо. Имахме ясна представа за интересите и очакванията на целевата аудитория, заради разнообразният ни опит в изработката на Facebook игри и приложения на футболна тематика, и това беше основата за създаването на една наистина грабваща Facebook игра. Творческият процес започна и продължи при възможно най-високо ниво на ефективност.

Внимателно изградихме механизма на играта „Светът е Футбол“ така, че да увлича потребителите и те да участват все по-активно. Прецизирахме всичко до най-малкия детайл, за да създадем забавление и същевременно пълна прозрачност в класацията. Създадохме атрактивен дизайн и функционалности за даването на всеки тип прогноза:
  • Познай финалистите - Тук потребителят може да посочи отборите, които смята, че ще стигнат до финала и да ги подреди съответно на първо и второ място. Правенето на прогнозата е изключително лесно - за всяка от двете позиции участникът избира отбор от спускащо се меню.
  • Познай победителите от групите - Групите са подредени в таблица и победителят от всяка се прогнозира с избор от спускащо се меню. Няма място за объркване.
  • Познай резултатите от мачовете - Тук участникът дава две прогнози. Първата е за изхода на мача. С отбелязване на съответното картонче потребителят избира победа за символичния домакин или за гостуващия отбор или равен резултат. Втората прогноза е за крайния резултат, като потребителят избира колко голове (включително и 0) смята, че ще вкара съответния отбор. До всеки от двата вида прогнози сложихме и информационна икона. С кликването върху нея се появява кратка инструкция за правене на прогнозата. По този начин гарантираме, че няма да има грешно въведени прогнози.
Изграждането на точкова система изискваше максимална прецизност. След като събитието, за което е направена прогноза, вече е факт, автоматично се отбелязва дали тя е вярна или грешна. За всеки тип правилна прогноза се дават определен брой точки. Потребителят може да прегледа направените от него прогнози, точките за всяка от тях и общия им сбор в специално създадена таблица във всеки един момент. За да няма място за съмнение, в колонката до тази с прогнозите са посочени реалните резултати.

Целта на всеки участник във Facebook играта „Светът е Футбол“ е да събере възможно най-голям брой точки, който да го издигне нагоре в класацията и по-специално в зоната с наградите. В раздела „Класация“ всеки участник може да види временното класиране и своето място в него, както и своите и на всеки друг играч точки, събрани до момента. Само с едно кликване върху бутона „Виж“ се генерира детайлната история на прогнозите на всеки един потребител. Това осигурява пълна прозрачност.

Изградихме перфектно работеща система за защита от измами в играта. Всеки, който иска да участва, може да го направи само с валидиран Facebook профил. Заложихме надежден механизъм за прекратяване на възможността за прогнозиране преди настъпването на съответното събитие за пълна коректност към всички играчи.

С включването на социални функционалности в играта нейната популярност се увеличава естествено чрез вирусния ефект, характерен за Facebook. За да участва в нея, потребителят първо трябва да хареса страницата на Търговска верига ЗОРА, като по този начин неговите приятели могат да я видят в своята секция „Новини“ на социалната мрежа. Създадохме и специална функционалност за покана на приятели от Facebook в играта. Самите участници въвличат други в уникалното преживяване.

В секция „Награди“ всеки участник може да види за какво се бори в играта. Сложихме логата на брандовете, чиито продукти се раздават на печелившите участници. Потребителите също така могат да разгледат всяка награда в онлайн магазина на Търговска верига ЗОРА. Ето как ангажираните потребители ефективно могат да се превърнат в клиенти.

Проектът бе готов в срок и работи безупречно. Още в първите дни след старта си Facebook играта „Светът е Футбол“, посветена на Мондиал 2014, събра над 3000 участници. Фенове от всякакви възрасти показваха футболни знания и стискаха палци за успех. До края на първата седмица се включиха още 1300 потребители на социалната мрежа. Играта постигаше набелязаната цел - все по-голям брой ангажирани Facebook фенове.

интересни моменти

Искате ли вълнуваща игра, с която да ангажирате Вашата аудитория и да популяризирате Вашия бранд? Да започваме сега
Уеб сайтът www.whiz.bg използва „бисквитки“. С ползването му Вие се съгласявате с Политика за поверителност и Политика за бисквитките. Научете повече за „бисквитките“.      Настройки   ПРИЕМАМ     
Настройки на бисквитките
Използваме „бисквитки“, за да предоставим възможно най-доброто потребителско преживяване на нашия уеб сайт. От тук може да включвате или изключвате бисквитките, които сайтът използва.
Категория
НеобходимиЗаписват данни, които са необходими за основни функции на сайта, пр. записване съгласието на посетителя с Политиката за бисквитките.
СтатистическиСъбират статистически данни за посетителите, пр. използват се от Google Analytics за оптимизиране обмяната на данни, разпознаване на посетителя и др.
РекламниИзползват се за провеждане на рекламни кампании в мрежата на Google, Facebook и др., пр. използват се за проследяване на посещенията от рекламни кампании.
Изключи бисквитките