Клиент

Пътят пред нас

Предизвикателството

Световноизвестният италиански бранд за бизнес и пътни чанти и аксесоари PIQUADRO възнамеряваше да стъпи и на българския пазар като поредна стъпка от разширяването си в международен мащаб. Имаха нужда от опитен екип за изграждане на цялостна дигитална стратегия и изработка на професионален онлайн магазин, с които да позиционират бранда по най-добрия начин и да привлекат максимален брой клиенти още от самото начало. Обърнаха се към екипа на Whiz, вземайки предвид нашите постижения и в двете области. Пред нас се очертаваше огромен проект за позиционирането на бранда на националния пазар за луксозни стоки.

Основата ни цел бе да създадем мултиплатформен онлайн магазин със стилен дизайн, който представя чантите и аксесоарите по впечатляващ начин, и с всички най-модерни функционалности за онлайн пазаруване, като сравнение на продукти и прибавянето им в списък с любими. Една от най-важните ни задачи бе интегрирането на разнообразни методи за плащане - виртуален POS терминал на Fibank, EasyPay, плащане по банков път и плащане с наложен платеж. Всичко в магазина трябваше да се управлява бързо и лесно от единна система. Необходима бе и солидна дигитална стратегия с ясни цели, задачи и заложен бюджет за популяризирането на PIQUADRO и предлаганите от тях продукти сред българските потребители в онлайн пространството.
Онлайн магазин

Изработка на онлайн магазин за

Piquadro

Направихме изискан и впечатляващ онлайн магазин за Piquadro, с който брандът влезе успешно на българския пазар.

Вижте проекта
Споделете проекта

Стратегически цели

Какво създадохме

Нашето творение

На първия етап от проекта се заехме с проучването на пазара, на който трябваше да стъпи PIQUADRO, и с изясняването на бизнес модела. Това са основните елементи на подготовката за изготвяне на дигитална стратегия. Запознахме се в детайли с бизнеса и продуктите на бранда. Проучихме внимателно съществуващите конкуренти на локално ниво, както и тези в глобален мащаб, с цел да позиционираме бранда на националния пазар по най-добрия начин, като се концентрираме върху неговото конкурентно предимство. Чрез детайлното пазарно проучване дефинирахме таргет групите на бранда, според конкретни характеристики. Анализът на целевата аудитория изигра основна роля при формирането на концепцията за потребителското преживяване в онлайн магазина. Използвайки данните от проучването, генерирахме множество идеи, обсъдихме ги с екипа на бранда и избрахме най-добрите.

Дефинирахме конкретните цели на проекта, свързани с изграждането на онлайн магазина и изготвянето на дигитална стратегия за популяризирането на PIQUADRO на локалния пазар. Разпределихме задачите и отговорностите внимателно, за да сме сигурни, че всичко ще върви гладко. Заложихме подробен план-график и започнахме да творим.

Концепция за онлайн магазина
За да изградим една перфектна платформа за онлайн търговия, ни трябваше стройна концепция. Започнахме процеса на концептуализация със създаването на информационната архитектура на онлайн магазина. Определихме видовете секции, които той да има, в зависимост от гамата продукти на бранда - „Чанти“, „Бизнес чанти“, „Компютърни раници“ и „Аксесоари“, както и подсекциите към тях. Така още на ранен етап успяхме да дефинираме съдържанието, което трябваше да се включи в тях. Ясната логическа структура на продуктовите категории бе основна предпоставка за интуитивната навигация в магазина.

Следващата стъпка бе изготвянето на мисловни карти (блок-схеми). Чрез тях определихме структурата на онлайн магазина и на всички секции и функционалности, които да заложим в него. Нашите дизайнери направиха скици на страниците, илюстрирайки подредбата, размера и формата на всички техни елементи - от представянето на продуктите до бутоните за навигация. Заложихме на идеята да насочим директно вниманието на потребителите към изискания стил и уникалната изработка на чантите и аксесоарите на PIQUADRO, като сложим голямо заглавно каре, на което да се показват страхотни рекламни снимки. Създадохме интерактивни прототипи, които показват пътя на потребителя и взаимодействието му с различните елементи, както и използването на функционалностите на онлайн магазина.

През целия процес на изграждане на концептуалния модел работихме продуктивно с екипа на бранда. Обсъждахме всички елементи и функционалности на онлайн магазина до най-малката подробност. Така бяхме абсолютно сигурни, че сме на верния път. Дойде време да развихрим нашето въображение и да вложим огромно количество креативност.

Стилен дизайн
Нашите дизайнери започнаха да творят, вдъхновявайки се от най-новите тенденции в уеб дизайна. Целта ни беше качеството и луксът, които PIQUADRO предлага, да изпъкнат на преден план. За заглавното каре избрахме най-впечатляващите снимки от рекламните кампании на бранда. На началната страница, както и в менюто, „подплатихме“ всяка категория с пленяващо изображение. Потребителят просто не може да устои и кликва върху елемента. Така започва едно вълнуващо пътешествие за него.

За да може вниманието на пазаруващия да се насочи изцяло върху визията и характеристиките на чантите и аксесоарите, предлагани в онлайн магазина, направихме максимално изчистен дизайн. Всеки елемент „си тежи на мястото“ и е трудно да остане незабелязан. Избрахме елегантна цветова схема - белият фон буквално е като платно, върху което изпъкват творенията на бранда, а стилизираните символи на бутоните са в уникалния син цвят на бранда. Създадохме три опции за изглед на страниците с продукти - с по три артикула на ред, с по четири артикула на ред и колона, в която се включват повече подробности за съответния модел продукт. Разглеждането на продукти се превръща в истинска наслада, а шансът за покупка се увеличава.

Безупречно работещ онлайн магазин със световно обслужване
Програмистите ни използваха най-модерните и надеждни технологии за изграждането на платформата за онлайн търговия на PIQUADRO - PHP за програмен език, MySQL за база от данни и Linux среда. Погрижихме се всичко да работи без засечка по всяко време. Направихме така, че онлайн магазинът напълно да замени традиционния, като му дадохме голям брой функционалности, правещи пазаруването освен бързо, много приятно и изключително удобно. Това също е част от дигиталната стратегия на бранда - при едно страхотно преживяване на страниците на магазина шансът потребителите да се превърнат в клиенти се увеличава многократно.

Потребителят може да избира как да пазарува в онлайн магазина на PIQUADRO - като гост или чрез свой профил, който регистрира на сайта. Създаването на профил дава редица предимства както при избора на продукти, така и при доставката. Чрез него могат да се използват функционалностите за сравнение на продукти и прибавяне на артикули в листа с любими. В секцията „Данни за доставка“, потребителят може да запази различни адреси и да въведе всеки един от тях с едно кликване при правенето на поръчка. Дадохме възможност и за преглед на всички направени покупки с пълен набор от данни, включително и техния статус към настоящия момент. Когато са добре информирани, клиентите имат пълно спокойствие и с удоволствие ще се върнат пак.

Създадохме не просто продуктов каталог със страници, а една жива среда, в която пазаруващият наистина може да усети продукта и да влезе в света на бранда. Постигнахме това чрез набор от изключително полезни функционалности:
  • Филтриране и сортиране - За да направим избора на продукт още по-бърз и лесен, заложихме три различни филтъра за показване на продуктите - цена, серия и цвят. Потребителят може да избере дали артикулите на страниците да се подредят по възходяща или низходяща цена или азбучно по име, като се започне от първата или последната буква на азбуката.
  • Бърз преглед - Не е нужно потребителят да отваря нова страница, за да разгледа конкретен продукт. С бутона „Бърз преглед“, който се появява директно върху продукта когато курсора на мишката е на него, се извиква прозорец, който съдържа всички характеристики на модела, както и негови снимки и графики, показващи как изглежда той, когато се носи.
  • Листа за сравнение - С едно докосване на бутона за сравнение, който се намира непосредствено до артикула, той автоматично се добавя към листата за сравнение. Тя е достъпна както от менюто на профила, така и от специална лента в долната част на екрана. Характеристиките на всички избрани за сравнение продукти са подредени по видове в редове, за да може сравнението да е максимално ефективно и бързо. За потребителите трудният избор между два или повече прекрасни продукта става по-лесен и брандът само може да спечели от това.
  • Любими продукти - Ако потребителят хареса много различни продукти (което е много вероятно), как да запомни всички? Елиминирахме това затруднение като дадохме възможност за добавяне на всеки един артикул в онлайн магазина в листа с любими продукти. Тя е достъпна директно от менюто на профила. Тази функционалност радва потребителите и същевременно е от голяма полза за маркетинга - рискът потенциален клиент да се откаже от покупка, защото не може да намери продукт, който е харесал, е елиминиран.
Добавянето на продукт в пазарската кошница също става с един клик. Направихме и процеса на правене на покупка също максимално кратък и лесен. Изпълнихме перфектно и едно от основните предизвикателства на проекта - интегрирането на различни методи за плащане, за да сме сигурни, че брандът няма да загуби нито един потенциален клиент само защото плащането не е удобно за него. Покрихме всички потребителски групи, като им предложихме заплащане на покупка чрез:
  • Виртуален POS терминал на Fibank - Клиентът може да плати директно в онлайн магазина, използвайки карта MasterCard, Visa или Maestro. Трансакцията се извършва за секунди при най-високо ниво на сигурност.
  • ePay.bg - Плащането през онлайн системата може да се направи от регистрирана карта или микросметка. И тук скоростта и сигурността на онлайн плащането са изключително високи.
  • Банков превод - Сумата може да се преведе на сметката на бранда от всяка сметка в българска банка.   
  • Наложен платеж - При тази опция клиентът заплаща стоката при получаването ѝ.
Погрижихме се и за перфектното обслужване на клиенти с онлайн магазина, като включихме и онлайн чат. Всеки потребител може да зададе въпрос или да поиска съвет и да получи компетентен отговор от служител на PIQUADRO директно на сайта. С грижата на най-добрите специалисти в обслужването онлайн чатът създава чувството, че клиентът се намира в един от бутиците на бранда. В часовете извън стандартното работно време, всеки пазаруващ може да остави съобщение в рамките на секунди - комуникацията никога не спира.

Ефективно управление и маркетинг
Направихме административен панел за управление на онлайн магазина, изцяло според нуждите на бранда. Чрез него промяната на съдържанието е бърза и надеждна - лесно могат да се добавят продуктови групи, колекции и нови артикули. Поръчките и запитванията също се управляват от панела. Направихме работата на хората от бранда по-продуктивна, а с това се увеличава още повече качеството на предлаганите услуги.

Разработихме и специална система за имейл маркетинг, чрез която брандът да таргетира директно потребители, които се интересуват от неговите продукти. Регистрацията за получаване на известия и промоции по имейл става за не повече от половин минута. Системата предлага шаблон за съставяне на имейли, като съдържанието е лесно за промяна. Има тестово изпращане, за да е сигурен служителят, че всичко е както трябва при различните имейл клиенти. Системата дава пълен набор от данни за отворените, неотворените и автоматично върнатите имейли, за да е максимално ефективен маркетингът.

интересни моменти

И Вие искате да утвърдите своя бранд на пазара чрез безупречно работещ онлайн магазин? Да го обсъдим